Een Rode Neus kopen voor het goede doel? Dat kan nu ook op een eenvoudige en ludieke manier via de webshop shop.rodeneuzendag.be , opgezet door communicatiebureau Kunstmaan voor Bancontact in het kader van Medialaans Rode Neuzen Dag. Voor elke Rode Neus die bovendien met de Bancontact-app betaald wordt, doneert Bancontact één euro extra per Rode Neus. Bancontact wil daarmee het goede doel van de Roze Neuzen Dag actie een hart onder de riem steken.

Al jarenlang maakt Bancontact betalen makkelijk in België. Nu iedereen in Vlaanderen onder het motto 'Lachen helpt' Rode Neuzen wil kopen, beslisten Bancontact en hun communicatiebureau Kunstmaan om de grappigste webshop van Vlaanderen te bouwen. In de webshop, word je met de hulp van de typetjes Willy Naessens en Charles Michel op een ludieke manier door de webshop gegidst. Op een originele interactieve manier kunnen jong en oud het gewenste aantal Rode Neuzen kopen..

Wie vandaag zijn Rode Neus via de Bancontact–app koopt, schenkt dankzij Bancontact een extra euro per neus. De Bancontact – app werd in mei 2014 gelanceerd en is ondertussen al goed voor meer dan 650.000 transacties, of 3 % van alle online betalingen met Bancontact vorig jaar.

Bancontact is bijzonder opgetogen om mee in dit interessante goede doel te mogen stappen. In het verleden steunden ze o.m de SOS Kinderdorpen met de allereerste elektronische collecte. De Rode Neuzen –actie past perfect in Bancontacts bedrijfsvisie : 'Bancontact is een merk dat zich engageert. In lijn met onze missie om dingen makkelijk te maken, bouwden we de online webshop voor de Rode Neuzen Dag. We zijn blij dat we onze gebruiksvriendelijke app kunnen inzetten om heel Vlaanderen op een makkelijke manier meer neuzen voor het goede doel te laten kopen,’ aldus Bancontact Mister Cash Company.

De Rode Neuzen -actie steunt kinderen die kampen met psychische problemen. Door een Rode Neus op te zetten, willen Medialaan, Q –Music, Belfius en Bancontact met humor het taboe doorbreken. Op 5 december vindt de Rode Neuzen – Dag plaats als slotmoment van de actie.

Kunstmaan is een creatief communicatiebureau, gevestigd in Leuven en Antwerpen, dat sinds 1998 werk maakt van geïntegreerde communicatie, van merk tot markt, en inzet op de integratie tussen digitale technologie, communicatie en design. De samenwerking tussen Kunstmaan en Bancontact loopt al een hele tijd, waarbij Kunstmaan sinds 2011 verantwoordelijk is voor de strategie en uitrol van Bancontacts volledige marketingbeleid.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over