‘How to manage talent and survive the dodgy business of popular music: tales from working with The Yardbirds, Wham!, Japan and Ultravox.’

Van maandag 15 februari tot en met vrijdag 19 februari trakteert PXL-Music, de opleiding professionele bachelor in de pop- en rockmuziek van Hogeschool PXL, haar studenten, oud-studenten en lectoren op een aanbod van internationale masterclasses, lezingen, skype-sessies met toppers uit de internationale muziekindustrie of ontmoetingen met landgenoten die hun sporen ruimschoots verdiend hebben op internationaal vlak. Deze week ligt volledig in de lijn van de visie van onze opleiding PXL-Music: gedreven, jonge, talentvolle studenten opleiden met zin voor interdisciplinaire en interculturele samenwerking en innovatie, hierbij hun nieuwsgierigheid te prikkelen en hen in contact brengen met verschillende persoonlijkheden en zienswijzen binnen onze internationale muzieksector.

We verwelkomen virtueel of in levenden lijve o.m.:

  • Simon Napier- Bell (The Yardbirds, T Rex, Wham!, Japan en Ultravox);
  • Greg Cohen (John Zorn, Elvis Costello, Tom Waits, David Byrne);
  • Hriskikesh Highway (The One AM-Radio, Our Nixon, Save the Date)
  • Heen-Wah Wai (Roli Synthesizer);
  • Niels Aalberts (3voor12, Friendly Fire, Best Kept Secret);
  • Hans Peter Frühauf (Institut für Sozialpädagogische Forschung Mainz);
  • Ondrej Merta, Vaclav Pelousek en Alexis Raverdy (BASTL);
  • Marie Daulne (Zap Mama);
  • Bruno Wynants en Malcolm Toft (Trident mengtafels, ARK-console);
  • Bruno Putzeys (Grimm Audio LS1, Kii Audio);
  • Andy Inglis (The Luminaire, Londen, Savages, East India Youth);
  • En vele anderen

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over