Dj Paul Elstak

Wat 30 jaar geleden van start ging achter de draaitafels in een lokale Rotterdamse club, is uitgegroeid tot een Dj carrière om ‘U’ tegen te zeggen. Sommigen zien hem als de grondlegger van de hardcore scène, anderen als een icoon in de muziekwereld. Eén ding is zeker, Paul Roger Elstak, beter bekend als Dj Paul Elstak, is een levende legende en dat moet gevierd worden met een Parel van een jubileum!

In zijn glansrijke carrière miste nog één ding, zijn eigen grote show. Afgelopen weekend zorgde b2s ervoor dat zijn droom uitkwam en organiseerde ze een evenement ter ere van The Godfather of Hardcore. Een avond als deze heeft op zijn minst een even legendarische locatie nodig. In het hart waar alles ooit begonnen is voor hem, diende de Rotterdamse Ahoy als de plaats bij uitstek. B2s prestents Dj Paul Elstak, een avond volledig in teken van hemzelf en zijn support acts.

Om zijn succesvolle carrière nog meer glas te geven, heeft b2s in samenwerking met Be Yourself Music een dubbelaar uitgebracht met al zijn grootste hits en stevigste kleppers. Het is dan ook vanzelfsprekend dat nagenoeg alle support acts van zijn show, present tekenden op dit album in de vorm van een samenwerking.

Destijds richtte Dj Paul Elstak zijn eigen label Offensive Records op, wat vele succesvolle releases met zich teweeg bracht. Het Offensive DJ Team dat hieruit voortkwam, bestond uit The BeatKrusher, Radiate en The Unfamous, mocht in geen geval ontbreken. Radiate was de eerste artiest op Offensive. Met hem kwam Dropping It en Angels Deserve To Die tot stand. Waarvan het laatste nummer invloeden van de metal/hardrockband System of a Down bevatte. The Unfamous is het nieuwste talent van Franse bodem die binnenkort zijn nieuwe solo album zal voorstellen. Me Gabber is een remix van Jebroer, samen met BeatKrusher. Een track die zeer goed onthaald werd bij het grote publiek. De Nederlandse rapper Jebroer passeert nogmaals de revue. Ditmaal samen met Dr. Phunk met hun meest recente en momenteel grootste freestyle nummer Kind Van De Duivel.

Meer artiesten uit de Nederlandse pop scène vinden we terug bij Kraantje Pappie. Deze hiphopartiest zet met zijn nummer Feesttent letterlijk en figuurlijk de boel op stelten. Daarnaast heb je nog het energieke DJ duo Dirtcaps dat met Miljoenen (Ft. Jebroer) ook een plek wist te verzilveren op dit album. New Kids is een Nederlandse televisieserie uit Maaskantje waaruit het nummer Turbo voortgevloeid is. Een nummer dat in de Charts niet onbekend is. Zoals je kan horen, heeft Nederlandstalige muziek een enorme invloed gehad op de repertoire van Paul Elstak. Toch zijn merendeel van zijn track gericht op het hardere geweld. The Stunned Guys, Partyraiser, Destructive Tendencies, Rotterdam Terror Corps en Firestone zijn hier slechts enkele voorbeelden van.

Master of Ceremony Ruffian, is zijn maatje vanaf het prille begin. Je ziet hen vaak samen performen en ook het album puilt uit van collabs; Blood Sweat & Hardcore, Louder, Hardcore Taking Over, House of Horror, Proud To Be Hardcore, A Hardcore State of Mind. Maar ook Darkraver en Panic zijn buddy’s vanaf het eerste uur. ‘98 To Piano is het bekendste nummer dat Paul Elstak ineen boxte met Neophyte en The Viper.

Rainbow High In The Sky en The Promised Land zijn hits uit zijn gouden tijd. Met Rainbow High In The Sky sleepte hij zelfs een Gouden Plaat in de wacht. De track is tot op heden nog immens populair, of je nu van het genre houdt of niet. Still Luv U More en Thrillseeka zijn tevens hits die hun karakter niet verloren gedurende de jaren en worden nog steeds plat gespeeld.

Voor een dubbelaar als deze, schieten woorden tekort om de carrière van deze man nog bij te staan. Dj Paul Elstak is (nog steeds) onmisbaar in de hedendaagse scène en prijkt nog meermaals als afsluiter van menige festivals of events. Overal waar hij de timetable siert, is het feest. Van Back2school tot Pussy lounge en van Hardcore4life tot op de Decibel mainstage. Wij hopen zijn muziek nog vele jaren tegen te mogen komen, al gaat de voorkeur naar een fysieke performance achter de draaitafels. Bij deze, Paul; proficiat, bedankt en doe zo verder! (TVT)