Antidote

Diederik Bakker en Stefan den Daas, aka D-Block & S-te-Fan, laten opnieuw van zich horen! Het Nederlandse hardstyle-duo startte hun avontuur in 2004 wanneer ze elkaar ontmoetten in een lokale platenwinkel. De chemie in hun samenwerking zorgde voor hun eigen sound, een combinatie van stevige beats en strakke melodielijnen. Sindsdien leefden ze in een rollercoaster, met optredens ver buiten de eigen landsgrenzen, gaande van Defqon.1, Decibel en Q-BASE tot Hard Bass, The Qontinent en Tomorrowland.

Op het hoogtepunt van hun carrière besloten ze een dubbel leven te leiden. Zo gingen ze tevens door het leven onder de alias DBSTF, om hun muzikale horizon te verbreden door het produceren van meer mainstream/house gerichte tracks. Gelukkig voor hun fans bleven D-Block & S-te-Fan tegelijkertijd wel nog actief in het hardere milieu.

Heden, jaren na hun debuut album “Music Made Addict (2009)”, presenteert Scantraxx Recordz met trots de release van hun gloednieuwe album “Antidote”. Om de all-time classics vanop hun eerste album te overtreffen, moesten ze stevig uit de hoek komen. Via de social media verspreidden ze de laatste maanden tal van previews waaruit al snel enkele nummers naar voren geschoven werden. In totaal bestaat het album uit 12 tracks.

Een woord vooraf van beide heren: "Het duurde een volledig jaar om te herontdekken wat Hardstyle voor ons betekend. Het maken van dit album bracht het plezier, de passie en de liefde terug voor de muziek waar we meer dan 10 jaar geleden van zijn beginnen te houden. Hardstyle is out Antidote."

Velen onder ons hebben maanden gewacht op de release van dit album. Tal van festivals gingen hier aan vooraf waarbij hun nieuwste tracks de revue passeerden en de zin naar meer aangroeide. In de startblokken vinden we de titeltrack ‘Antidote’, waarbij de heren terugkeren naar hun verloren liefde, Hardstyle. De typische D-Block & S-te-Fan sound is meteen waarneembaar. Deze lijn werd ook door getrokken naar het tweede nummer, genaamd ‘Fired Up’.

Dat hun meeslepende lyrics in de smaak vallen, is alom bekend. Denk hierbij maar aan hun hits ‘Shiverz’, ‘Sound of the Thunder’, ‘Ride With Us’ of ‘Music Made Addict’. Ook ditmaal scoren ze op vocaal vlak. ‘2 Silhouettes’ en ‘Dreams’ dienen hier perfect van antwoord. De kracht van de nummers wordt gedragen door de vocale ondersteuning van de zanger.

Dat er nog invloeden van vroeger merkbaar zijn, is hun vergeven en maakt dit album net zo speciaal. Het herontdekken van en de zoektocht naar het nieuwe kan soms leiden tot een link met het verleden. ‘God is a DJ’ en ‘By Myself’ zijn hier enkele voorbeelden van.

Defqon.1 Festival is geen onbekend terrein voor het duo. Zo speelden ze meermaals op de Hollandse edities, maar ook in Australië kennen ze D-Block & S-te-Fan. De anthem van dit jaar, ‘Eye of the Storm (Defqon.1 Australia anthem 2017)’ werd met succes door hen verzorgd en mag als één van de grote hits beschouwd worden op dit album. Over hits gesproken, ‘Promised Land’ en ‘Angels & Demons’, behoren eveneens tot deze sectie. Beide tracks zijn sterk opgebouwd en melodische floorkillers.

Het album gaat niet vervelen en is allerminst eentonig. Verschillende stijlen in het genre werden afgetast en zo komt ook de rawstyle aan bod. ‘In The Dark’ en ‘Above Average’ stellen ook deze liefhebbers niet teleur. Last but not least is het nummer met Spaanse tekst ‘No Apoya No Folla’. De betekenis van de titel laten we graag achterwegen. It’s for you to find out, maar verder knalt het nummer lekker door.

“Antidote” van D-Block & S-te-Fan heeft de verwachtingen volledig ingelost en zal hoog eindigen tussen de albums van 2017. Dat het album uit 100% solo-tracks bestaat, zonder collabs, maakt het net zo puur. Er staat hen ongetwijfeld nog een mooie muzikale toekomst te wachten, want ze zijn het zeker nog niet verleerd. Wij staan alvast op de eerste rij! (TVT)