Hard Bass 2015

De Gelredome in Arnhem mocht dit jaar opnieuw de deuren openen voor een volledig uitverkochte editie van Hard Bass. Het was ondertussen de zevende keer dat het grootste indoor evenement van b2s plaatsvond op deze unieke locatie. Maar liefst 16 acts, verdeeld over 4 teams, stonden op het programma van deze goed gevulde avond. Voor wie dit muzikale geweld wil herbeleven, zorgde b2s in samenwerking met Be Yourself Music wederom voor een prachtige compilatiemix.

Voor deze vierdubbelaar werden vier artiesten vanuit de verschillende teams geselecteerd. Audiotricz mocht het album aftrappen en vertegenwoordigt het blauwe team op deze zijde. Beide heren konden zich ongetwijfeld geen beter begin van het jaar voorstellen. Zij vulden hun tracklist met enkele stevige collabs en remixen. Verder bestond het blauwe team nog uit Code Black, Bass Modulators en Toneshifterz. Deze laatste komt echter niet aan bod op deze zijde. De Hard Bass Team Blue track kwam van Bass Modulators. Met ‘Interception’ wordt de melodische kant van deze zijde nogmaals bestempeld. Maar ook enkele nieuwe nummers vonden hun weg naar de tracklist, zoals ‘Rocked Up’ van Bass Modulators & Noisecontrollers en ‘Reawakening’ van Atmozfears & Audiotricz.

De tweede mix werd onder handen genomen door niemand minder dan Brennan Heart. Hij is zeker geen onbekende in de scène en is het brein achter het label WE R. Het groene team bestond uit B-Frontliner, Zatox en Atmozfears, waarbij B-Frontliner voor de teamtrack zorgde, genaamd ‘Space Warrior’. Opvallend aan deze zijde is dat bijna alle artiesten van het label WE R de revue hier passeren. Zo horen we de nieuwe tracks van Toneshifterz en Sub Sonik, maar tekenden Crisis Era, Aztech en Outbreak ook present. Wat het album zeker ten goede komt. Brennan Heart zorgde alvast voor een ideale mix tussen euforische en rauwe invloeden om zo vlekkeloos over te gaan naar de volgende zijde.

De terugkeer van Adaro is niet ongezien voorbij gegaan. Zo kreeg hij de eer om de derde zijde van de Hard Bass compilatie te mixen. Hij wist meteen de toon te zetten met zijn nieuwe tracks ‘Raggamuffin’ en onder zijn alter ego Gunz For Hire ‘May God Be With You All’. Het nummer ‘Sloopwerk’ van A-Lusion heeft zijn titel niet gestolen. Het is namelijk een snoeiharde zijde, iets waar Adaro natuurlijk garant voor staat. Zijn teamgenoten Crypsis, Outbreak en Frequencerz vervolledigden team geel. ‘Noise’ is de teamtrack en werd geproduceerd door Frequencerz.

Tot slot heeft Titan zijn selectie meer dan verdient voor het mixen van de vierde en laatste zijde van deze uitmuntende compilatie. Het is ongetwijfeld de hardste selectie van het album. Hij werd in het rode team ondersteund door Radical Redemption, Warface en Freakz at Night. Deze artiesten spraken elk boekdelen. Al was Freakz at Night tot op de avond van Hard Bass zelf een mysterieuze act die pas onthuld werd bij hun performance. De groep bestond uit Deetox, E-Force & MC DL waaruit de teamtrack ‘Freakz’ vloeide. Aan het einde van de compilatie horen we Nederlandstalige lyrics van de track ‘Flip Uhm Op Z’n Kantje’. Een originele samenwerking van Titan en MC DV8. (TVT)