Reverze – Deception

Bass Events vierde vorig jaar het tienjarig jubileum van Reverze. Doorheen de jaren groeide het evenement uit tot België ’s grootste indoor festival van de hardere stijlen, met als homebase het Antwerpse Sportpaleis en de Lotto Arena. In februari vond de 11de editie van Reverze plaats. Ook voor deze jaargang werd het bordje ‘uitverkocht’ vroegtijdig uitgehangen.

Met als thema ‘Deception’ vormden misleiding en optische illusies de leidraad gedurende een verbluffende show. De line-up was, om het nog zacht uit te drukken, subliem en bestond uit tal van grootmeesters en vaste waarden uit de scène. Dit was alvast een combo dat het geheel compleet maakte en zorgde voor een avond om nooit meer te vergeten.

De eerste zijde werd onder handen genomen door Coone. Hij stond vanaf de eerste editie aan het hoofd van de line-up en zorgde inmiddels voor zijn vierde anthem voor Reverze, ditmaal genaamd naar het thema ‘Deception’. De ideale opener voor dit album. De Belgische trots liet het echter niet bij dit ene nummer, zo volgden ‘Universal Language (Cyber remix)’, ‘Love For the Game’, ‘Beat on my Drum (NSCLT remix)’ en ‘This ft. MC Sik-Wit-It’ elkaar vlot op in de tracklist.

Artiesten uit de jump –en tekstyle wisten tevens een plaats te veroveren op deze zijde. Mede dankzij hun collabs met collega dj’s uit het hardere genre. Zo vond Mark with a K zijn weg naar de tracklist met een remix van zijn nummer ‘See Me Now’ door Da Tweekaz. Dr Rude haalde er Rebourne bij, met de melodische plaat ‘Exhale’ als resultaat. De heren van Lowriderz schopten het solo tot de eerste zijde met hun track ‘Hardest on the Block’. Wat volgde, was een goede variatie van artiesten als Noisecontrollers, Isaac, Wasted Penguinz, en naar het einde toe Gunz For Hire en Hard Driver. Deze laatste zorgden op hun beurt voor een vlekkeloze overgang naar de tweede schijf.

Het jonge Nederlandse dj duo Sub Zero Project kreeg de eer om de tweede disk aaneen te mixen. Meer dan een kwart van de tracks kwamen uit hun hand, waaronder de solonummers ‘Get Your Hands Up’ en ‘Let the Pistol Go’. Sub Zero Project zorgde tevens voor een samenwerking met Sub Sonik, waaruit twee tracks vloeiden , ‘Headbanger’ en ‘Raise Your Fist’. Daarnaast staken ze de nummers ‘Street Movement’ en ‘Invasion’, respectievelijk van Deetox en Digital Punk, in een nieuw jasje. Artiesten die op deze raw zijde absoluut niet mochten ontbreken, waren niemand minder dan B-Freqz, Warface en Radical Radepmtion. Zij zorgden samen met de rest voor een waardige tweede schijf. (TVT)