• "Het Cadeau" is een krachtig verhaal over saamhorigheid, dat opnieuw onze geliefde familie volgt - deze keer als voorbereiding op Kerstmis en de komst van een nieuwe baby.
  • De geanimeerde kerstclip is het laatste deel van Disney's ‘De Magie van Samen Zijn' feestelijke shorts.
  • De originele soundtrack, ‘Een Beetje Meer’, wordt vertolkt door Maude van der Vorst.
  • De ‘glow in the dark’ Mickey Mouse knuffel en de lantaarn, geïnspireerd op de spot, zijn nu te koop.
  • Fans kunnen verborgen items terugvinden vinden in de campagnespot, waaronder de items die gemaakt zijn door kinderen in samenwerking met Make-A-Wish® - Disney's langdurige charity partner, die wensen vervult voor kinderen met een ernstige ziekte.

Disney heeft vandaag een magische nieuwe kerstcampagne uitgebracht om de feestdagen in te luiden, ter ondersteuning van langdurige charitypartner Make-A-Wish®. "Het Cadeau" is een korte animatiefilm van drie minuten waarin wordt getoond hoe vertrouwen en steun binnen een gezin kan bijdragen aan het versterken van onderlinge familiebanden.

Deze animatie is het laatste deel van Disney’s trilogie ‘De Magie van Samen Zijn’ en is vanaf vandaag te zien op TV, Disney+ en op alle eigen kanalen in 46 landen in Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Afrika en Azië.

‘De Magie Van Samen Zijn’ - Een trilogie

Disney's allereerste kerstcampagne “Lola” werd uitgebracht in 2020. In dit eerste deel maakten de fans kennis met Nicole en haar grootmoeder Lola. We zagen hoe hun band zich verdiepte terwijl de feestelijke tradities van generatie op generatie werden doorgegeven.

Het vervolg hierop was vorig jaar “Bonusvader”. Hierin zagen we een inmiddels volwassen Nicole en haar eigen kinderen, Max en Ella, die bonusvader Mike in hun huis verwelkomden. De kern van het verhaal was een heel bijzonder verhalenboek verhalenboek dat de magie van kleine momenten vierde, zoals het samen lezen van mooie verhalen.

Deze filmpjes hebben samen wereldwijd inmiddels meer dan 184 miljoen views gegenereerd.

Dit jaar bereidt de familie zich voor op de komende feestdagen en de komst van een nieuwe baby!

"Het Cadeau" is een krachtig verhaal over relaties tussen broers en zussen, beleefd door de ogen van het jongste kind Ella, terwijl zij zich aanpast aan de veranderende familiedynamiek. Centraal in het verhaal staat haar steun en toeverlaat, de in het donker oplichtende Mickey Mouse-knuffel, die verleden, heden en toekomst met elkaar verbindt. Terwijl haar oudere broer Max Ella eerst de Mickey Mouse geeft om haar 's nachts te troosten, schenkt Ella de knuffel vervolgens aan de pasgeboren baby tijdens hun eerste ontmoeting en heet ze de baby welkom in het gezin.

Sarah Fox, VP Marketing & Comms, Disney Consumer Products, EMEA: "De afgelopen drie jaar hebben miljoenen onze personages in onze animatieserie ‘De Magie van Samen Zijn’ gevolgd, terwijl ze samen tijd doorbrengen, de familieband versterken en samen nieuwe en mooie herinneringen maken. We wilden een familie-eenheid creëren die het publiek wereldwijd zou aanspreken. We zijn echt dankbaar voor de steun die we voor deze feestelijke campagne hebben gekregen en hopen dat gezinnen en fans genieten van dit passende, hartverwarmende laatste deel van de trilogie."

Een collectie producten geïnspireerd op de advertentie, waaronder de ‘glow in the dark’ Mickey Mouse knuffel van Simba, is voor fans te koop bij geselecteerde retailers in EMEA.

"Het Cadeau" is ontwikkeld en geproduceerd door Disney's Consumer Products, Gaming & Publishing creatief team, geleid door Angela Affinita, Director of Brand Marketing and Creative, in samenwerking met Flux Animation Studios in Nieuw-Zeeland.

The Soundtrack

Maude van der Vorst vertolkt de emotionele soundtrack ‘Een Beetje Meer’. Deze is speciaal voor deze campagne geschreven door de in LA gevestigde PARKWILD, Sofia Quinn en Rose Tan. Voor België is de vertaling geschreven door: De Studio.

Maude van der Vorst is een groot TikTok-wonder in Vlaanderen. Ze verzon een dansje bij haar single 'Dance You Off' en dat werd enorm gewaardeerd. Inmiddels vergaarde Maude zo'n 38.7 miljoen likes op Tik Tok met haar enthousiaste filmpjes en dansjes.

Maude bracht onlangs ook al succesvol haar derde kledingcollectie uit met Belgisch kleding gigant JBC.

Maude van der Vorst: "Ik was echt in shock dat ik voor het inzingen van de single gevraagd werd. Ik dacht echt, is dit echt? Gewoon echt mega cool, ongelooflijk gewoon. Het is een droom die uitkomt. De laatste twee jaar steunde ik zelf Make-A-Wish al met de centjes die we van ons papa hadden gekregen voor Kerst en die we moesten schenken aan een goed doel. Dat ik dit jaar op deze manier kan bijdragen samen met Disney, maakt het extra bijzonder.”

Maude van der Vorst treedt in België in de voetsporen van Brits' Rising Star winnaar Griff, die ‘Love Is A Compass’ vertolkte in Disney’s eerste kerstcampagne 'Lola', en tweevoudig Grammy Award winnaar Gregory Porter, die vorig jaar het originele duet 'Love Runs Deeper' zong met CHERISE in ‘Bonusvader’.  

Charity partner Make-A-Wish®

Disney's campagne ‘De Magie Van Samen Zijn’ ondersteunt in 2022 wederom de lange termijn liefdadigheidspartner Make-A-Wish®. Als onderdeel van de finale van de trilogie, moedigt Disney alle fans over de hele wereld aan om mee te doen en te doneren aan Make-A-Wish® en zal alle in aanmerking komende donaties matchen tot $100.000* om zo nog meer wensen in vervulling te laten gaan.

Om deze feestdagen een geschenk van hoop en vreugde te geven aan kinderen met een kritieke ziekte, kunnen fans doneren aan Make-A-Wish® via Make-A-Wish International op worldwish.org/disney **.

Sinds 2020 heeft Disney als onderdeel van ‘De Magie Van Samen Zijn' voor meer dan 4 miljoen dollar steun toegezegd aan Make-A-Wish® en haar netwerk van filialen over de hele wereld. De steun, bestaande uit financiële donaties, mediawaarde en giften in natura, is een bijdrage aan Disney's lopende 40-jarige partnerschap om Make-A-Wish® te helpen in hun missie om levensveranderende wensen te vervullen voor kinderen die leven met een ernstige ziekte.

Het maken van de Disney Kerstcampagne van dit jaar speelde een rol in het vervullen van wensen voor drie Make-A-Wish® kinderen in Europa, Italië en Australië. Oplettende kijkers kunnen de drie Make-A-Wish® 'Easter Eggs' herkennen - waaronder het Frozen-ontwerp op het jasje van de hond Sanka in de schaatsscène, dat is ontworpen door de 12-jarige aspirant-modeontwerpster Sienna uit Reading, Verenigd Koninkrijk.

Luciano Manzo, president en CEO van Make-A-Wish® International: "We zijn er trots op onze jarenlange samenwerking met Disney voort te zetten en verheugd dat fans betrokken kunnen blijven door een geschenk van hoop en vreugde te geven aan kinderen met een kritieke ziekte, waardoor we nog meer levensveranderende wensen kunnen vervullen."

Geschenken ‘De Magie Van Samen Zijn’

Meer dan 187 retailers sluiten zich aan bij Disney’s campagne 'De Magie van Samen Zijn’ in 2022 en brengen de specifieke verhalen en personages tot leven via innovatieve producten in meer dan 100 categorieën: van speelgoed en kleding tot juwelen en technologie.

Pandora, Primark en Tonies zullen in november ook op maat gemaakte retailactiviteiten en korte spin-off reclamespots lanceren, terwijl Disney's onlangs gelanceerde lifestyle-merk voor thuis, Disney Home, te zien zal zijn in een spot van 20 seconden waarin de familie samen koekjes bakt, en ook Frozen-producten worden uitgelicht in een speciale Frozen-merkspot.

Bekijk Disney's ‘De Magie Van Samen Zijn’ 2022 campagne ter ondersteuning van Make-A-Wish® op Disney BE YouTube: https://www.youtube.com/disneyBelgie

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over