JEZ! Tweede editie van goededoelenactie van VTM, Qmusic, HLN en Belfius brengt recordbedrag op

Deze week werd de tweede fundraisingactie van JEZ! met veel toeters en bellen afgesloten tijdens De Grote JEZ!-Actieweek. Dit alles bracht maar liefst 3.824.601 euro op voor de 200 JEZ!-jongerenprojecten in Vlaanderen en Brussel. Een absoluut recordbedrag.

Samen met heel Vlaanderen en met de steun van VTM, Qmusic, HLN en Belfius haalde JEZ! geld op voor zo’n 200 organisaties in Vlaanderen en Brussel die zich inzetten voor jongeren. Met als apotheose: een megafeest dat maar liefst vijf dagen duurde. De afgelopen week streek JEZ! neer in Oostende, Gent, Mechelen, Leuven en Genk tijdens De Grote JEZ!-Actieweek. Het ingezamelde eindbedrag werd zonet bekendgemaakt vanop het podium in Genk.

Julie Uytterhaegen, Director People, Brand & Communications bij Belfius: “We zijn bijzonder fier dat we ook dit jaar mee de schouders hebben kunnen zetten onder JEZ!, want jongeren zijn de toekomst en al die jonge talenten verdienen alle kansen. Deze 200 organisaties maken echt het verschil voor de jeugd en dus hebben we ook bij Belfius alles op alles gezet opdat jongeren hun dromen zouden kunnen waarmaken. Het is hartverwarmend om te zien hoe iedereen zich de voorbije maanden heeft geëngageerd voor JEZ!. Het enthousiasme waarmee in de kantoren zoveel mogelijk JEZ!-sokken werden verkocht, medewerkers die tijdens De Grote JEZ!-Actieweek kwamen helpen…: fantastisch! Ik kijk al uit naar volgend jaar.”

Dirk Lodewyckx, Algemeen Directeur TV, Streaming en Radio bij DPG Media: “De Grote JEZ!-Actieweek heeft duidelijk niemand onberoerd gelaten. Ik ben trots op het feit dat Qmusic, VTM en HLN een verschil kunnen maken in het leven van duizenden jongeren en de werking van 200 jongerenorganisaties fundamenteel kunnen ondersteunen. Het is knap om te zien hoe iedereen voor JEZ! op de barricades is gaan staan, gaande van de Q-dj’s, tot de VTM gezichten tot de redacteurs van HLN en Joepie en de vele collega's van DPG Media die zich achter de schermen massaal hebben ingezet voor het goede doel."

JEZ! in cijfers:

• Er werden meer dan 400 acties georganiseerd om de JEZ!-projecten te ondersteunen.

• De affiche van Pommelien Thijs die in Joepie zat, hangt intussen aan de muur in duizenden tienerkamers. De unieke JEZ!-Joepie leverde al meer dan 150.000 euro op.

10 BV’s hielden hun eigen ‘ronde van Vlaanderen’ en kropen vijf dagen lang achter het stuur van de JEZ!-Collectebus. Goed voor 638 aantal afgelegde kilometers en 6 laadbeurten aan de laadpaal langs de kant van de weg.

• Onderweg hielden de bekende Vlamingen allerlei acties om nog zoveel mogelijk geld in te zamelen. Zo smeerden en verkochten Dina Tersago en Aaron Blommaert boterhammen met choco op de markt in Kortrijk. Goed voor 24 broden en één gigantische pot choco van 3 kilogram. Ook Andy Peelman en Karen Damen staken de handen uit de mouwen en namen voorruiten van auto’s onder handen aan een tankstation in Groot-Bijgaarden. Goed voor 1,6 liter schoonmaakmiddel. En vooral: heel veel centjes voor JEZ! Steffi Mercie en Gerben Tuerlinckx kregen dan weer 45 slagroomtaarten in het gezicht gegooid door Chiromeisjes in Retie. De acties van de bekende Vlamingen brachten in totaal 82.266,51 euro in het laatje.

• In Burger House van VTM GO kwamen heel wat foodlovers hamburgers eten. Goed voor 21.341 euro voor JEZ!

29 acteurs van de soap Familie engageerden zich voor een rondleiding in hun opnamestudio. Dat bracht 1.656 trouwe kijkers op de been én vooral: dat bracht ook heel wat geld op voor JEZ!: 27.121 euro.

• Tijdens De Grote JEZ!-Actieweek stonden maar liefst 40 artiesten op het podium: van Pommelien Thijs tot Laura Tesoro, Regi en Aaron Blommaert. Én er was ook plaats op de affiche voor lokaal talent. De kleinste en jongste dj op het podium was dj Olli uit Bornem (13).

• Radiozender Qmusic maakte een hele week lang radio vanop de JEZ!-feestlocaties: goed voor 40 uur live radio.

• Ook Dorothee Dauwe van Qmusic wilde haar steentje bijdragen en maakte van haar vaste rubriek tijdens de ochtendshow - ‘Dorothees Doordenker’ - een scheurkalender. Dorothees Doordenkers Scheurkalender - bracht maar liefst 52.491,24 euro op voor JEZ!

• Tempo-Team trakteerde festivalgangers een hele week lang op gratis ijsjes. Goed voor 608 liter ijs. De favoriete smaak bleek aardbei te zijn.

• Dankzij de steun van JEZ! krijgen 200 jongerenprojecten in Vlaanderen en Brussel het broodnodige financiële duwtje in de rug.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over