Wat een knaller van formaat…!!! Suikerrock 2024 heeft ons van de sokken geblazen! Drie dagen lang overheersten zalige festivalvibes het fabrieksterrein van de Tiense Suikerraffinaderij in Tienen. 56 acts gaven het beste van zichzelf en bezorgden ons een reeks onvergetelijke concerten. Het zomerweer werkte heerlijk mee, op een zaterdagavond na, toen de hemelsluizen zich openden en de indrukwekkende show van Oscar and the Wolf nóg legendarischer werd.

Kippenvelmomenten waren er te over: Pommelien Thijs zorgde voor een indrukwekkende sit-down, kersverse papa Lennert Coorevits van Compact Disk Dummies beklom het VIP-platform, en Joost veroorzaakte de eerste circle pits. Jokkeleek The Palace bijna te slopen, terwijl ISE tweemaal binnen 14 uur op Suikerrock stond wegens het afzeggen van ILA. Brihang ging even crowdsurfen, Portland beleefde een zegetocht, blackwave. stond midden in het publiek, en de emotionele terugkeer van Faithless liet niemand onberoerd. En natuurlijk was er dé show die iedereen sprakeloos maakte: Oscar and the Wolf!

Clouseau bewees waarom ze na 40 jaar nog steeds de top zijn, de Nederlandse invasie van Suzan & Freek en André Hazes zorgde voor ongeziene meezingmomenten, en de drie #LikeMe-sterren Francisco, Lotte de Clerck, Danny Dorland, en vooral Gers Pardoel, zorgden voor een volksverhuizing naar The Cube en The Palace.

Als kers op de taart kondigde Michèle Cuvelier de gouden medaille van Remco Evenepoel aan na de set van Brihang: Goosebumps!

Het is een beperkte opsomming die de vele andere geweldige acts tekortdoet, want het was een rollercoaster van waanzinnig talent gedurende de drie Suikerrock-dagen, met in de hoofdrol het fantastische, enthousiaste publiek.

Om het in Eurovisie Songfestival-termen te zeggen: Tienen, douze points!

We kijken nu al met héél veel zin uit naar Suikerrock 2025, van vrijdag 1 tot en met zondag 3 augustus. Zet het met een dikke vette stip in je agenda!

NIEUW SUIKERROCK LOGO!

Hoewel muziek de tijd trotseert en generaties overbrugt, is het Suikerrock-logo blijven stilstaan. Het gaat al 27 jaar mee...

We zijn op zoek naar een nieuw logo dat het frisse, energieke en moderne Suikerrock van vandaag weerspiegelt. Klaar voor een visuele upgrade die onze evolutie en waarden perfect uitstraalt! Fresh Look, Same Beat!

En het leuke is: Jij kan zelf het nieuwe Suikerrock logo ontwerpen, en daarmee maak je kans om levenslang* duo combitickets te winnen voor Suikerrock

Stuur voor maandag 30/09/2024 je ontwerp door naar nieuwlogo@suikerrock.be.

Laat je fantasie de vrije loop. Geen restricties op kleur of vorm!

Maar onthoud, jouw logo moet:

  • de naam 'Suikerrock' behouden
  • geüpload worden in JPG- of PNG-formaat (extra punten voor vector bestanden)
  • bruikbaar zijn voor alle soorten drukwerk en alle digitale media

Check deze pagina voor meer uitleg en het wedstrijdreglement!

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over