In totaal bereikte VRT NWS 2.151.277 Vlaamse en Brusselse kijkers met de Verkiezingsmarathon KIES24 op VRT 1, dat is ongeveer 1 op 3 Vlamingen. ​ Hiermee werd een tv-marktaandeel behaald van 42.3%. Bij jongere kijkers (18-44j.) haalde VRT 1 een marktaandeel van 36.9%, ook in deze groep was VRT 1 duidelijk marktleider. Om 19.38 uur haalde de uitzending een piek met 987.266 kijkers.

Het groot debat met Ivan De Vadder en alle partijkopstukken had zaterdag gemiddeld 435.088 kijkers, goed voor 25.2% marktaandeel. De drie afleveringen van Eerste keus haalden gemiddeld ​ 564.866 kijkers. In totaal keken tot nu toe in totaal 1.047.714 Vlaamse kijkers minstens 1 keer.

Ook Terzake, dat helemaal in teken stond van de verkiezingen, haalde ook heel mooie cijfers. De uitzendingen van 20 uur ​ haalden gemiddeld 208.000 kijkers. Op 13 oktober kenden de site en app 5,3 miljoen bezoeken, goed voor 42,6 miljoen paginaweergaven.

De berichten op sociale media van VRT NWS zorgden gisteren voor 3.3 miljoen impressies en 160.000 interacties. Er werd voornamelijk ingezet op Instagram. De afgelopen weken volgden op de KIES24-posts 10.5 miljoen impressies en 0.5 miljoen interacties.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over