VTM NIEUWS bereikt 2,4 miljoen kijkers en 2,6 miljoen Vlamingen volgen verslaggeving via HLN

Gisteren, zondag 9 juni, trok ons land massaal naar de stembus om een stem uit te brengen voor een nieuw Vlaams, federaal en Europees parlement. Deze historische verkiezingsdag werd ook massaal gevolgd op tv en online.

'De Grote Verkiezingsshow Stem24’ van VTM NIEUWS, die zondagochtend om 08u00 begon en non-stop doorging tot 23u00, bereikte gisteren doorheen de dag 2,4 miljoen Vlamingen. VTM scoorde tussen 17u00 en 24u00 een marktaandeel van 32,4% in de doelgroep VVA 18-54 een stijging van 10%-punt ten opzichte van de verkiezingen in 2019 (22,5%) en zelfs 13% ten opzichte van de verkiezingen in 2014 (19,8%). In de jonge doelgroep VVA 18-44 was VTM de marktleider tussen 17u00 en 24u00. Na Het Conclaaf, Het Grote Debat en Het Grote Duel boekt VTM dus opnieuw straffe cijfers met de verkiezingen.

Ook in de app van HLN en op HLN.be werd de verkiezingsdag bijzonder druk gevolgd. Een recordaantal Vlamingen - 2,6 miljoen om precies te zijn - volgden online alle updates, eveneens een sterke stijging in vergelijking met de verkiezingen in 2019.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over