Vliegen in first class: Singapore Airlines geeft er een hele andere betekenis aan. Julie Colpaert geeft in Telefacts Zomer een blik achter de schermen van de luchtvaartmaatschappij die eerder dit jaar nog de prijs ‘Airline of the Year’ kreeg van het gezaghebbende SkyTrax Awards, zowat de Oscars van de luchtvaart. Singapore Airlines won ook nog ‘Best First Class’, ‘Best Airline in Asia’ en ‘Best First Class Seat’. Voor Singapore Airlines was het zowat een comeback, want ook tien jaar geleden stonden ze aan de top. Vanaf dan moesten ze de titel van ‘Airline of the Year’ vooral laten aan maatschappijen van de Golfstaten.

“De maatschappij stelt luxe voorop en ze willen de klant een unieke ervaring bieden: een stoel én een bed. Dat is erg bijzonder. Zoiets is nog nooit gedaan.” Alex Macheras – luchtvaartanalist

De luchtvaartmaatschappij heeft veel geïnvesteerd om nog een niveau hoger te gaan in het creëren van luxe, met suites die er uitzien als een hotelkamer en ongeveer evenveel kosten als een huis met drie slaapkamers.

Singapore Airlines probeert de perfectie te benaderen en dat niet enkel op vlak van design, maar ook het personeel moet tip top in orde zijn. “Stewardessen moeten correct leren lopen. Ze moeten zich correct leren opmaken. Als ze zwanger zijn geweest, moeten ze terug afvallen zodat ze terug in het uniform passen.”

En ook de definitie van het ‘vliegtuigeten’ verandert. “Er wordt verwacht dat je een maaltijd krijgt zoals in een restaurant.”

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over