$114 miljoen (bijna €109 miljoen): dat is de box office van het openingsweekend van Wicked in de VS. Dit is de beste opening ooit voor een verfilming van een Broadway-show (het record stond op 31 miljoen dollar voor Into the Woods in 2014).

Wicked, geregisseerd door Jon M. Chu en met Ariana Grande en Cynthia Erivo in de hoofdrollen, kwam op 22 november uit in de VS en is razend populair bij zowel critici (90% Rotten Tomatoes-score) als het publiek (97% Rotten Tomatoes-score). De film bracht afgelopen weekend ook internationaal $50,2 miljoen op, waarmee de totale opbrengst voor het 1e weekend op $164 miljoen komt.

Dit resultaat levert Wicked een aantal wereldwijde records op :
- het beste openingsweekend voor een Broadway-verfilming,
- het 6e grootste openingsweekend van 2024,
- het beste openingsweekend voor een ‘non-sequel’ in 2024,

- het 5e grootste openingsweekend ooit voor een musical.

In 46 van de 61 internationale markten waar de film werd uitgebracht, was het de beste start voor een Universal live-action film in 2024 (inclusief previews). Het is ook de beste opening voor een film van regisseur John M. Chu in 34 landen (exclusief previews) en de beste verfilming van een musical in 42 landen (inclusief previews).

Deze resultaten getuigen van de buitengewone belangstelling van het wereldwijde publiek voor dit filmevenement. De film wordt ondersteund door een grootschalige campagne met honderden partnerships, waaronder MATTEL, LEGO, H&M, LUSH, maar ook Belgische merken zoals JBC en KIPLING.

Al deze ingrediënten maken van Wicked dé must-see film van het najaar!

WICKED is vanaf 4 december te zien in de Belgische bioscopen. Op zaterdag 30/11 en zondag 1/12 zijn er in heel België uitzonderlijke voorpremières in 2D, 3D, 4DX, IMAX, Atmos en ScreenX. In de originele versie met ondertitels of in Vlaamse versie.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: