La Sécurité deelt single Deny
Het Montréalse art-punkcollectief La Sécurité brengt op 12 juni hun langverwachte nieuwe plaat Bingo! uit. Als opvolger van hun veelgeprezen debuut Stay Safe! levert de band opnieuw een eigenzinnige collectie songs af. Het resultaat is een aanstekelijke maar uitdagende popplaat, verrijkt met invloeden uit no wave, noise rock en shoegaze.
Van dit album deelden ze deze week de track Deny. Ze voeren de spanning op met stuwende ritmes, speelse baslijnen en psychedelische synths. Over die energieke instrumentatie zingt de band over een toxische relatie. Bij de track verschijnt ook een video van regisseur Béatrice Cuierrier-Legault.
Over de song vertelt de band:
"Initially written in French and translated to English, the song deals with dysfunctional relationships and getting rid of burdens in your life. Standing up for yourself. This doesn't work for me; I'm out. The bass hook was stolen from Standard Emmanuel, Félix's solo project.”
Live:
- 20 mei - Brussel, La Source
- 21 mei - Eindhoven, Effenaar (support door Fit)
- 28 mei - Rotterdam, Rotown (support door Fit)