Olof Dreijer brengt album Loud Bloom uit
DJ en producer Olof Dreijer heeft vandaag zijn eerste volledig solo-album uitgebracht. Hij geniet van bekendheid als de helft van het DJ-duo The Knife, dat vooral in de jaren 2000 en 2010 hun stempel drukte op de elektropop wereld. Ook produceerde hij voor verschillende acts als Fever Ray, Houeida Hedfi, Zhala en Planningtorock. Deze zomer komt hij ook naar Amsterdam voor een show op Dekmantel.
Dreijer zoekt op dit album naar verbreding binnen westerse elektronische muziek, door bewust op zoek te gaan naar vernieuwende vocalisten en invloeden uit de hele wereld. Het album is een uitbarsting van kleur en ritme die een eigenzinnige weg baant door de clubs van nu. Het album is energiek, aanstekelijk en past zowel op een zonnige festivalweide als in een dampende club.
Op het album speelt Dreijer met de spanning tussen toegankelijke en dansbare muziek en zijn constante zoektocht naar vernieuwing. Bekende elementen zoals een Chicago house-ritme of een klassieke drumcomputer duiken op, maar worden telkens opnieuw vervormd tot frisse, verrassende vormen.
Live:
27 juli - Amsterdam, Dekmantel Festival