Nieuwe look, programmatie en site voor XITE

XITE bewees in 2016 met groeiende kijkcijfers de nood aan een echte muziekzender in Vlaanderen. Met 24/7 de populairste muziekvideo’s doet de zender zijn baseline “we love music videos” alle eer aan. Vandaag krijgen zowel de zender als XITE.be een nieuwe look, en start met XITE Zoekt Reporter de zoektocht naar nieuw talent.

XITE kijkt terug op een succesjaar en investeert in een nieuwe look, nieuwe programma’s en de zoektocht naar nieuw talent. “De nieuwe stijl visualiseert onze liefde voor muziekvideo’s en creëert een unieke beeldtaal waarmee XITE zich zowel als zender als in social onderscheidt”, aldus CEO Derk Nijssen. Het lijkt alsof het kanaal gehackt is.

De nieuwe programmering speelt in op social en online trends. Facebook en Twitter fans konden hun keuze al duidelijk maken in Retweet the Beat en Like This en wie een minder gespeeld genre op de playlist wil pushen, kan op woensdag terecht bij Your Choice. Populaire hashtags als Throwback Thursday en TGIF krijgen hun eigen programma en met Sing-Along Saturday speelt XITE in op de lyric videos die het internet veroveren.

XITE Zoekt Reporter past ook binnen de digitale en interactieve aanpak. “We krijgen regelmatig de vraag hoe je kan doorbreken in de media nu de VJs van het scherm verdwenen zijn” zegt country manager Nataly Guns. “Met XITE Zoekt Reporter bieden we antwoord: we laten jong talent aan het woord en geven hen een podium en ondersteuning. Om deelnemers de kans te geven hun community te laten groeien, loopt de selectie via Instagram, Facebook en YouTube.” Wie deze zomer in naam van XITE de leukste festivals wil afschuimen checkt XITE.be.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over