Ter gelegenheid van wereldaidsdag 2013 starten Durex en de MTV staying alive foundation met een 3 jaar durend wereldwijd initiatief.

Topmerk Durex van Reckitt Benckiser gaat samenwerken met de MTV Staying Alive Foundationaan ‘Someone Like Me’, een wereldwijde campagne voor jongeren die een revolutie wil teweegbrengen in hun seksuele opvoeding en zo wil helpen streven naar een wereld zonder HIV. Gedurende 3 jaar wil de campagne ‘Someone Like Me’ komaf maken met de mythes en barrières rond seksuele opvoeding door een wereldwijd gesprek op te starten over seks, seksuele gezondheid en seksuele opvoeding – een gesprek dat zegt ‘je bent niet alleen’, ‘iemand net als jij’ heeft net dezelfde vragen, problemen en zorgen over seks als jij. Naarmate jongeren open praten over seks, hun ervaringen, standpunten en zorgen zal de boodschap rond HIV-preventie naarmate de campagne vordert in het gesprek worden ingebracht.

‘Someone Like Me’ wil iets doen aan het vooroordeel dat HIV niet relevant is. Daarbij wordt benadrukt dat iedereen (someone like me, iemand net zoals ik) HIV zou kunnen krijgen en dat dit ook daadwerkelijk gebeurt. We zullen jongeren aanmoedigen om deze uitdagende boodschap ‘someone like me’ te delen en te gebruiken om zelf een steentje bij te dragen aan een wereld zonder HIV. ‘Someone Like Me’ wordt gelanceerd via wereldwijde digitale kanalen waar jongeren met elkaar in contact komen en praten. MTV SAF en Durex willen de someonelikeme.tv hub uitbouwen tot de grootste hub met vrije invulling door de deelnemers over seks, seksuele gezondheid en seksuele opvoeding. Tijdens de drie jaar dat de campagne duurt, zullen MTV SAF en Durex ook de website voorzien van een wereldwijd team van jongeren van over de hele wereld die videodagboeken posten met hun visies en verhalen.

Deze maand wordt de campagne duidelijk naar voren gebracht op de sociale kanalen en betaalde media van Durex en MTV met sociale lokkertjes die bedoeld zijn om het gesprek te stimuleren en het bewustzijn te vergroten. Vanaf 25 november wordt de documentaire van Someone Like Me, ‘My Seks Life and Everyone Else’s” wereldwijd uitgezonden op MTV. Op zaterdag 30 november wordt Wereldaidsdag in 7 landen wereldwijd gevierd om de boodschap achter de campagne kracht bij te zetten en te ijveren voor veranderingen. De vieringen gaan van start in Sydney, daarna in Shanghai, Singapore, Moskou, Berlijn, Mexico City en eindigen in Bogota, Colombia.

Georgia Arnold – Executive Director MTV Staying Alive Foundation:
“Gedurende de voorbije 15 jaar heeft de MTV Staying Alive Foundation voortdurend gewerkt om het seksuele gedrag bij jongeren wereldwijd op een creatieve en innovatieve manier positief te beïnvloeden. Bij MTV SAF zijn we ervan overtuig dat deze generatie het verloop van de HIV-epidemie zal veranderen. We zijn dan ook verheugd met Durex te kunnen samenwerken aan een campagne die jongeren daartoe de macht geeft.”

Volker SydowDurex Global Category Director, Reckitt Benckiser:

“Seksuele gezondheid en seksueel welbevinden behoren tot de kern van onze organisaties; MTV SAF en Durex willen samen de seksuele gezondheid van jongeren wereldwijd verbeteren en de nodige energie, inzet en passie daarvoor vrijmaken. We zijn trots dat we met ‘#someonelikeme’ jongeren van over de hele wereld een nieuw en revolutionair platform kunnen bieden om hun stem te laten horen, hun verhalen te delen en veranderingen in gang te zetten zodat zij een HIV-vrije generatie kunnen kennen.”

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over