De populaire Smurfen moedigen kinderen, jongeren en volwassenen aan om van de wereld een gelukkige, vreedzame, rechtvaardige en gezonde plek te maken dankzij een campagne die vandaag voorgesteld wordt door de Verenigde Naties, UNICEF en de United Nations Foundation.

De “Kleine Smurfen Grote Doelen”-campagne is ontworpen om iedereen aan te moedigen om meer te leren over en steun te geven aan de 17 Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen waarover alle 193 landen van de Verenigde Naties in 2015 een akkoord bereikten. De aftrap wordt gegeven door een Boodschap van Algemeen Nut, die de kijkers moet aanzetten om op te komen voor de Doelstellingen, zoals een einde stellen aan extreme armoede, de aarde beschermen en iedereen de kans geven om in vrede en voorspoed te leven.

Mensen kunnen ook lid van “Team Smurf” worden door naar de website SmallSmurfsBigGoals.com te gaan, waar ze kunnen ontdekken hoe zij hun steentje kunnen bijdragen om de Doelstellingen te behalen. Hier kunnen ze ook te weten komen welke Doelstellingen het beste aansluiten bij hun interesses alsook hoe ze hun stem kunnen laten horen voor een betere wereld voor iedereen, en informatie, ideeën en beelden op sociale media kunnen delen.

“De entertainmentindustrie ontroert mensen van alle leeftijden en de VN wil onze vrienden bij Sony Pictures Animation en de Smurfen bedanken voor deze creatieve manier om steun op de been te brengen voor de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen”, zegt Maher Nasser, hoofd van de Outreach Division in het United Nations Department of Public Information. “We hopen dat deze campagne miljoenen jonge mensen en hun familie zal motiveren om hun steentje bij te dragen om een einde te maken aan armoede, ongelijkheid te beperken en onze planeet te beschermen – drie belangrijke punten die zullen leiden tot het welzijn en geluk van iedereen.”

“Team Smurf” zal zich inzetten voor de 17 Doelstellingen tot de Internationale Dag van het Geluk op 20 maart 2017. Dan bereikt de campagne haar hoogtepunt tijdens een speciale viering op het hoofdkwartier van de Verenigde Naties in New York. Dit jaar zal de Internationale Dag van het Geluk de nadruk leggen op de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen als bouwstenen van geluk. Stemacteurs van de animatiefilm De Smurfen en het Verloren Dorp, die binnenkort in de bioscoop te zien is, zullen aanwezig zijn om jongeren en kinderen die hun best gedaan hebben om de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen meer bekendheid te geven, in de bloemetjes te zetten.

“We weten dat kinderen en jongeren de meest gepassioneerde pleitbezorgers zijn van zaken die hen nauw aan het hart liggen. We moeten blijven zoeken naar nieuwe manieren om ze te helpen een wereld te creëren waarin iedereen gelijk is en elk kind rechtvaardig behandeld wordt. Deze campagne zal kinderen en jongeren het platform bieden dat ze nodig hebben om hun stem te laten horen”, zegt Paloma Escudero, hoofd Communicatie van UNICEF.

“De boodschap van de campagne is dat iedereen van ons een verschil kan maken, hoe groot of klein we ook zijn”, zegt Veronique Culliford, de dochter van Peyo, die de Smurfen in 1958 bedacht. “Het is een eer en een voorrecht voor de Smurfen om de Verenigde Naties te mogen steunen en onze langdurige samenwerking met UNICEF te mogen verderzetten.”

“Iedereen, zelfs een kleine Smurf, kan grote dingen bereiken!” benadrukt Demi Lovato, die haar stem leent aan Smurfin in de originele versie van de film De Smurfen en het Verloren Dorp.

De “Kleine Smurfen Grote Doelen”-campagne zal in 14 verschillende talen vertaald worden en verspreid worden via de diverse kanalen van Sony Pictures Television Networks zoals AXN, Sony Channel, Crackle, Animax en Pop, die verkrijgbaar zijn in 178 landen, zowel op tv, als online en via sociale media.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over