Een unieke dag in de hele wereld. Ook wij gaan er een heel bijzondere dag van maken. Want we zetten onze merken in het nieuw. En zoiets doe je uiteraard niet elk jaar.
vtm krijgt een nieuw logo en een nieuwe zenderlook, KANAALTWEE wordt 2BE en HET NIEUWS gaat voor het eerst op antenne vanuit een volledig vernieuwde set met bijhorende nieuwe look.

Eric Goens (directeur informatie): Sinds dag 1 van ons bestaan is HET NIEUWS het kloppend hart van vtm. We brengen het nieuws dat leeft in Vlaanderen. Dat de mensen beroert. In hart en hoofd. Vanaf vandaag brengen we HET NIEUWS vanuit een volledig vernieuwd decor maar het is niet alleen een nieuwe TV-set, het is een nieuwe digitale nieuwsomgeving, een nieuwe biotoop voor onze redactie. Om nog beter en sneller het nieuws te kunnen brengen. Dichtbij de mensen. Van de mensen.

Samen met HET NIEUWS wijzigt ook de hele look van vtm zelf. Laurens Verbeke (programmadirecteur) : We zijn trots op ons nieuwe logo. Maar het is meer dan enkel een nieuw kleedje. Het staat symbool voor de ambitie die we onder onze merken willen leggen. En het is een volgende stap in de vernieuwing die we met vtm willen realiseren. In die nieuwe, warme omgeving komen onze nieuwe voorjaarsprogramma's voluit tot hun recht: Alles Moet Weg, Mijn Restaurant, De Grote Volksquiz,.... stuk voor stuk feelgoodprogramma's waar zovele mensen bij betrokken zijn en die hopelijk heel erg in de smaak gaan vallen.

Jan Segers (programmadirecteur) vult aan: Ook aan het nieuwe 2BE (spreek uit "to be") hebben we met enorm veel goesting gewerkt. Het is een startschot. Niet meer maar ook niet minder. Met de nieuwe naam en de nieuwe look willen we vorm geven aan de zender met guts, met de vele kantjes die we voor ogen hebben. De basisingrediënten voor 2BE blijven in eerste instantie straffe films, kwaliteitsseries en de Champions League, aangevuld met verrassende eigen producties zoals Hagger Trippy, Lost in Tokyo, 71° Noord en Honderd Hete Vragen.

Belangrijk is dat we al deze vernieuwingen op één en dezelfde dag aan de kijker laten zien. Peter Quaghebeur (algemeen directeur): Dit is een bewuste keuze. Als Vlaamse zendermakers willen wij vanaf deze unieke dag een waaier aan mogelijkheden presenteren. Onze merken zijn verschillende menu’s maar wel van één en dezelfde kok. Op die manier willen we zoveel mogelijk Vlaamse kijkers een goedgevuld televisievoorjaar aanbieden. Wij hebben er met hart en ziel aan gewerkt. 2BE en vtm: aan u de keuze!

Tekst: VTM

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: