“Die op het eerste gezicht doorzichtige verkooptechnieken werken écht wel.”

Op woensdag 7 mei krijgt de kijker van Voor hetzelfde geld op Eén tips mee om deur- aan-deur of op straat te verkopen. Iets wat veel verenigingen en jeugdbewegingen doen. Britt van Marsenille en Thomas Vanderveken volgden een snelcursus verkooptechnieken en passen de tips met succes toe. Verder ontdekt Britt dat het ene potje huidcrème wel echt veel duurder is dan het andere en probeert Jan meer mensen aan pensioensparen te laten doen.

De tips helpen dus echt. Thomas en Britt verkopen meer chocoladen zeevruchtjes dankzij die tips die op het eerste zicht nochtans vrij doorzichtig lijken. Op advies van enkele marketingspecialisten en verkoopstrategen verdiepen Britt en Thomas zich in prijszetting, framing en kuddegedrag. Hoe ze die technieken uiteindelijk in de praktijk toepassen, kan de kijker zien in Voor hetzelfde geld op woensdag 7 mei.

Pensioensparen

In diezelfde aflevering zoekt Jan Van Looveren uit waarom zoveel Belgen nog niet aan pensioensparen begonnen zijn. Volgens hem beseffen onvoldoende mensen hoe interessant dat is en hij besluit daar eigenhandig iets aan te doen. Met de slogan twee euro betalen om er drie te sparen en een goede rekenmachine trekt hij de straat op.

Grote prijsverschillen bij potjes huidcrème

Het ene potje huidcrème is het andere niet. Dat ontdekt Britt van Marsenille wanneer ze een potje huidcrème van een goedkoop huismerk vergelijkt met een van een chique cosmeticamerk. Het prijsverschil tussen beide potjes is gigantisch: het dure kost twintig keer zoveel als het goedkope. Britt vraagt zich dan af of het ook twintig keer zo goed is voor de verzorging van haar huid. Om dat te weten te komen gebruikt ze zichzelf als proefkonijn. Na negentig dagen smeren stapt ze naar de dermatoloog om te kijken of er een verschil in resultaat is.

Voor hetzelfde geld: op woensdag om 20.40 u. op Eén.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: