De afgelopen twee weken sloegen Q-music, BelRTL en Jupiler de handen in elkaar om 29 februari uit te roepen tot de allereerste Nationale Mannendag. Daarvoor werd een grootscheepse petitie georganiseerd via diverse kanalen, met overdonderend succes. Morgen worden de meer dan 70.000 verzamelde handtekeningen door Deckers & Ornelis overhandigd aan onze Vlaamse Minister van Gelijke Kansen, Kathleen van Brempt om 9u45. Ultiem doel: van 29 februari een wettelijke feestdag maken, en bij uitbreiding elke laatste vrijdag van de maand februari. Om het succes van de petitie te bekronen, heeft marktleider Jupiler besloten om te trakteren, zodat de eerste Nationale Mannendag op café kan worden gevierd dankzij een 3+1 couponactie in alle nationale kranten1.

Op 29 februari wordt ook het startschot gegeven voor de horeca-actie 2008, ‘Ge maakt wat mee in een Jupiler Café’. Deze actie werd vorig jaar voor het eerst gelanceerd en nodigde de Belg uit om samen met vrienden een gezellige avond door te brengen in een horecagelegenheid. Meteen een schot in de roos, zowel bij de consument als bij de meer dan 5.000 deelnemende Jupiler-cafés, en daarom in 2008 verlengd wegens strafsucces. Reeds voor de officiële start van de actie schreven al meer dan 5.000 cafés zich in. Wekelijks zullen er 40 ‘Straffe Avonden’ met gratis vat worden weggegeven aan consumenten of café-uitbaters met een sterk idee.

29 Februari: Live uitzendingen van Q-music vanuit 5 Jupiler-cafés
Vanaf 6u ’s morgens tot 20u ’s avonds, zal Q-music live uitzenden vanuit 5 verschillende Jupiler-cafés, telkens in een andere Vlaamse provincie. In elk van deze cafés krijgen de eerste 100 mannen die opdagen – of vrouwen met een opgekleefde snor - én hun loonbrief bij hebben, hun vrije dag terugbetaald (tot maximum 75€). Een overzicht van het uitzendschema:
06u00 – 09u00 Mechelen / Café De Prof Deckers & Ornelis
09u00 – 12u00 Brugge / Studio Hall Café Peter Verhoeven
12u00 – 14u00 Diegem / Break Out Carl Schmitz
14u00 – 17u00 Aalst / Café Promille Wim Oosterlinck
17u00 – 20u00 Hasselt / Van Gogh Bart-Jan Depraetere

Jupiler trakteert
Omdat de nationale petitie zo’n succes werd – er werden op een dikke week tijd meer dan 70.000 handtekeningen verzameld – besloot Jupiler de Nationale Mannendag te vieren met een speciale actie. De hele dag door kunnen vrienden in alle deelnemende Jupiler-cafés terecht met een 3+1 coupon. Bij een bestelling van drie Jupilers van 25 cl in groep, wordt er één pint getrakteerd1. De coupons voor deze actie vindt men op 29 februari in alle nationale kranten. Geniet, maar drink met mate en vergeet niet voor een BOB te zorgen

29 februari ook officiële startschot voor Jupiler horeca-actie 2008
29 februari vormt het startschot van de Jupiler horeca-actie ‘Ge maakt wat mee in een Jupiler Café’. Die actie werd in 2007 voor het eerst gelanceerd. Er werden vorig jaar nationaal bonnen verdeeld en in totaal meer dan veertig ‘Straffe Avonden’ georganiseerd in heel het land. De actie werd zeer gesmaakt door de meer dan 5.000 deelnemende cafés én hun klanten. Daarom wordt ze dit jaar verlengd ‘wegens straf succes’ en neemt ze zelfs nog grotere vorm aan. Er zijn immers een heel jaar lang ’Straffe Momenten‘ die vragen om een ’Straffe Avond‘: voetbal op tv, een verjaardag, een geboorte, een vrijgezellenavond… noem maar op. Op de website www.gemaaktwatmee.be kunnen zowel café-uitbaters als consumenten hun idee voor een Straffe Avond lanceren en zo kans maken om één van die avonden te winnen. Jupiler zorgt voor een themadoos met een T-shirt, feestdecoratie en uiteraard ook een gratis vat. In totaal zullen er in 2008 meer dan 40 ‘Straffe Avonden’ per week te winnen zijn via de website. Nog vóór de officiële start van de Jupiler horeca-actie schreven zich al meer dan 5.000 cafés in.

InBev wil Belg de weg naar het café laten terugvinden
De horeca-actie van Jupiler kadert in de inspanningen van InBev om mensen terug naar het café te brengen en het sociaal aspect van het cafébezoek te promoten. Cafés zijn altijd al een ontmoetingsplaats geweest: mensen ontmoeten er vrienden, zoeken een goed gesprek of kijken er samen naar sport. InBev deed in 2006 uitgebreid onderzoek naar de vrijetijdsbesteding van de Belgen en organiseerde begin 2007 rondetafelgesprekken met de horeca om te bekijken welke de beste manieren waren om de Belg de weg naar het café terug te laten vinden. Hieruit vloeide vorig jaar de zeer succesvolle Jupiler-actie ’Ge maakt wat mee in een Jupiler café‘ voort. Dit jaar komt de nieuwe editie in een nog krachtiger formaat.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: