Handelsbeurs Concertzaal zet een nieuwe stap in haar duurzaamheidsbeleid. Door oude promotiebanners om te toveren tot tassen wil ze haar afvalberg verkleinen.

Oude promotiebanners die aan de gevel van de Handelsbeurs prijkten, werden verwerkt tot shoppers, schoudertassen en fietszakken. Zo belanden die lopende meters bruikbare, waterdichte stof niet tussen het afval.

Op de tassen zie je gezichten of namen van artiesten die ooit in de Handelsbeurs op het podium stonden. Zo kan je je een tas met de baard van Leon Russell of met het hoofd van Bach aanschaffen. Bekijk hier enkele exemplaren.

Geïnteresseerden kunnen op zaterdag 22 februari, na de Kraakpand show, zo'n unieke tas kopen. Later volgen nog mogelijkheden om een exemplaar te bemachtigen.

Shoppers kosten € 15, schoudertassen € 40 en fietstassen € 45. Met deze prijzen worden de productiekosten gedekt, zodat dit voor de Handelsbeurs financieel een nuloperatie is. Meer info: www.handelsbeurs.be

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over