De styling van Ishtar mag dan wel 'retro' zijn, dat wil allerminst zeggen dat de groep niet mee is met de modernste promotechnieken. Een internationale promotour was budgettair wat hoog gegrepen, maar een smaakvol youtube-filmpje, een creatie van 'De Indianen', die ook al tekendde voor de originele graphics tijdens Eurosong, moet de buitenlanders over de streep trekken om op 20 mei (en hopelijk ook vier dagen later) onze songfestivalhoop naar een bevredigend resultaat te stemmen.

Goedkoop promotiemiddel
Ishtar maakt gebruikt van het populaire youtube om zijn songfestivalinzending te promoten. De Indianen, de mensen die ook al de achtergrondbeelden tijdens Eurosong 08 hebben bedacht, maakten een promoclipje voor 'O julissi' dat helemaal in dezelfde stijl baadt als de Eurosonggraphics.

Een origineel initiatief en bovendien een stuk goedkoper dan een internationale promotour. Daarvan zagen de VRT, platenfirma Universal en de groep af na de tegenvallende resultaten van Kate Ryan in 2006. Bovendien beseft iedereen donders goed dat 'O Julissi' een nummer is waarmee men best op verrassing speelt. 'Overkill' zou in geval van intensieve internationale promotie wel eens letterlijk kunnen genomen worden.

Morgen bij Life & Cooking in Nederland
Zondag 4 mei maakt Ishtar een uitzondering op de regel en werkt de groep haar enige internationale promo-opdracht af. Dan is de groep te gast in het RTL4-programma 'Life & Cooking' op de Nederlandse commerciële zender RTL4. Daar zullen ook de Nederlandse deelneemster Hind en de Zweedse zangeres Charlotte Perrelli-Nilsson te gast zijn.

Het filmpje van Ishtar werd in twee talen ingeblikt. Naast het Nederlands werd vanzelfsprekend geopteerd voor het Engels.

Bron: Raf van Bedts - www.eurosong.be

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: