Kinepolis Group nv ondertekende gisteren 19/12/2011 een formeel akkoord voor de overname van 100% van de aandelen van reclameregie Brightfish nv. De overname kadert in het belang om de Belgische markt van schermreclame verenigd te houden en de ambitie van Kinepolis om er duurzame groei te verwezenlijken.

Eerder deelde Kinepolis mee dat zij de reclameregie Brightfish nv (voorheen Screenvision Belgium nv) zou overnemen, indien een sluitend businessplan kon worden voorgelegd dat een solide uitvalsbasis vormt om Brightfish de toekomst in te loodsen.

De realisatie van dit business plan werd de voorbije maanden mogelijk gemaakt mede dankzij de inzet van het management van Brightfish, de voorbije digitaliseringsgolf in het Belgische bioscooplandschap, en de bereidheid en het geduld dat Kinepolis aan de dag legde inzake een belangrijke schuldvordering die in 2009 ontstaan was. Kinepolis nam Brightfish over voor een symbolisch bedrag, rekening houdend met de herkapitalisatiebehoefte van de reclameregie.

Door de overname breidt Kinepolis haar activiteiten in België uit. Naast bioscoopexploitatie, in-theatre sales, B2B, real estate en filmdistributie, wordt de groep nu ook actief in schermreclame.

Brightfish vindt in Kinepolis een solide aandeelhouder, die verdere investeringen in productontwikkeling mogelijk maakt en de nodige financiële ruggensteun biedt, wat des te belangrijker is in een recessiegevoelige sector.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht: