Met de release van single 'Juice' begon Lizzo 2019 met een knaller: Het nummer werd in Nederland meteen benoemd tot Megahit bij 3FM, vervolgens Top Song bij Radio 2 en Harde Schijf bij Coen en Sander op Radio 538. Het nummer staat hierdoor al in de top 30 van de Nederlandse Airplay Top 200.
De bijbehorende retro 'feelgood' video werd wereldwijd opgepakt en verscheen o.a. op diverse Times Square billboards. Op 2 juni zal ze voor het eerst live te zien zijn in Nederland op het Best Kept Secret festival.

Dat de zangeres flink aan het doorbreken is, is ook de media niet ontgaan: Zo was ze afgelopen dinsdag te zien bij de Ellen Degeneres show, waar ze haar hit 'Juice' zong, en schuift ze 5 februari aan bij de Jimmy Fallon show.

  • ''We’re just four days into January and we’ve got the best song of the year, and it just won’t get topped.” - Rolling Stone
  • “From the first moments, it’s clear this will be a favorite and become the ‘juice’ that gets you through the year.'' - Entertainment Weekly

De sound van de uit Minneapolis afkomstige zangeres valt het beste te omschrijven als 'self-empowerment', 'feelgood'- muziek met een retro/funk sausje: Een combinatie die ontstaan is uit haar voorliefde voor pop en haar hip-hop achtergrond.

Voordat Lizzo hit 'Juice' uitbracht, behaalde ze eerder al successen met onder andere singles ''Boys'', ''Fitness'' en ''Truth Hurts'''. Zo werd ''Boys''' in meerdere 'Best Of'' lijsten genoemd, waaronder Time's ''Best 10'', Pitchfork's ''Best 100'', Paste's ''Best 50'' songs van 2018 en was deze megahit bij 3FM.

Daarnaast sierde ze verschillende populaire magazine covers (Galore en Teen Vogue) en wist ze met haar opvallende en zelfverzekerde uitstraling menig 'beauty standard' taboe te doorbreken.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over