Hoogdag voor VTM gisterenavond in Cannes. De zender ging aan de haal met maar liefst drie International Format Awards. Het misleidende spelprogramma, ‘Bestemming X’, waarbij tien deelnemers op roadtrip gaan naar een onbekende locatie, viel twee keer in de prijzen met de award voor ‘Beste wedstrijd-realityformat’ en die voor ‘Beste multi-platformformat’. Het succesvolle format met een gemiddelde van 731.000 kijkers en een gemiddeld marktaandeel van 36%, werd nog voor de finale aan vijf landen verkocht, onder andere BBC en NBC maken hun eigen versie van het programma.

Ook het ludieke spelprogramma ‘Wie zoekt die wint’, gepresenteerd door Jens Dendoncker, kon een prijs in de wacht slepen. In het programma krijgt een gezin een half uur de tijd om op zoek te gaan naar 100 000 euro die verstopt werden in hun eigen huis. Dat levert niet alleen beelden op van compleet overhoop gehaalde huizen, het format kan ook internationaal op weerklank rekenen. ‘Wie zoekt die wint’ werd intussen verkocht aan Spanje, Portugal, Duitsland en Wallonië en kan nu dus ook rekenen op de award voor ‘Beste comedy/humor-format’ in Cannes.

Krijg het laatste FrontView Magazine nieuws in je Facebook nieuwsoverzicht:

Meer over